Professionele displays voor narrowcasting
Al sinds jaar en dag is tv een dominant kanaal in menig marketingmix. Logisch, want het is een medium dat een boodschap prominent in de woonkamer van de kijkers plaatst. De opkomst van digitale marketing heeft echter één groot minpunt van het adverteren op televisie blootgelegd: Het is niet meetbaar. Waar je online vaak betaald voor de klik of blik op je advertentie van een specifieke doelgroep, is het adverteren op televisie vaak een groot zwart gat.
Kijkcijfers: Wat moet je ermee?
De miljoenen die in de televisie reclame markt omgaan worden uitgegeven aan de hand van kijkcijfers. Kijkcijfers die uiteindelijk meer een ‘geïnformeerde gok’ zijn dan een betrouwbare indicatie van de hoeveelheid mensen die je boodschap te zien krijgen. Nog belangrijker: Naast een onbekend aantal kijkers voor je duurbetaalde reclame film, weet je bij traditionele televisie reclame niet wie je reclame ziet.
Zonde, want dat goede televisie reclame heel effectief is staat vast. Hoe zorg je nu dat je dit krachtige medium inzet op een manier die wél meet- en stuurbaar is?
Narrowcasting: De kracht van televisie, maar meetbaar
Gelukkig is daar narrowcasting. Narrowcasting vindt plaats richting een specifieke groep mensen, bijvoorbeeld op een bepaalde locatie. Denk bijvoorbeeld aan een display bij een bushalte, die dus enkel gezien wordt door mensen die daar het bushokje passeren of een display in een kledingwinkel, die enkel gezien wordt door potentiële klanten die de winkel al ingelopen zijn.
Narrowcasting in openbare plaatsen zoals winkels, scholen, bus- of treinstations stelt je in staat om content aan een hele specifieke doelgroep te presenteren. Een narrowcasting display kan daar gebruikt worden om boodschappen van lokale adverteerders aan potentiële klanten te tonen, maar kan ook onderdeel zijn van een serie opvolgende boodschappen van een specifieke winkel die er op gericht is tot daadwerkelijke conversies of verkopen te leiden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een kledingwinkel die narrowcasting gebruikt om klanten van een bepaalde plek in hun winkel naar een specifieke aanbieding te leiden.
Professionele displays voor narrowcasting
Narrowcasting is effectief. Er zijn dan ook al vele retailers en andere ondernemers die dit kanaal met open armen hebben verwelkomt. Effectief narrowcasten doe je echter wel met de juiste gereedschappen. Of het nu de juiste software is of het gebruik van professionele lcd-schermen, zonder het juiste materiaal kom je niet ver. Gelukkig zijn er veel professionele displays voor narrowcasting op de markt die alle technische zorgen wegnemen. De adverteerder is vervolgens vrij om creatieve invulling aan zijn narrowcast te geven.
De komst van OLED
Naast verbeteringen in televisie-, tablet- en mobiele displays heeft de komst van OLED ook op het gebied van professionele displays voor narrowcasting tot een revolutie geleidt. OLED displays zijn vanuit elke hoek goed te zien, hebben heldere, natuurgetrouwe kleuren, gebruiken weinig energie en hebben een hoge responstime waardoor ook animaties goed weergegeven worden. OLED displays zijn daarmee, ook in narrowcasting, aan een stevige opmars bezig.