Is Google Adwords de moeite waard?
Wij krijgen regelmatig de vraag of Google Adwords de moeite waard is. Deze vraag is lastig om te beantwoorden, aangezien het van meerdere factoren af hangt. In dit artikel vertellen we jou graag meer over het runnen van een Google Adwords campagne en welke voor- en nadelen eraan verbonden zitten. Lees snel verder.
Een succesvolle campagne runnen
De meeste mensen denken wanneer ze hun account bij Google Adwords aanmaken dat succes automatisch volgt. Maar dat is helaas niet het geval. Het succes van een Google Adwords campagne hangt van verschillende factoren af, denk in dit geval de relevantie van de bezoekers en de landingspagina. Tijdens de campagne is het belangrijk dat je de statistieken in de gaten houdt en op basis van deze informatie beslissingen maakt.
Hoe kun je succesvol zijn?
Wij raden je alleen aan om betaald te adverteren op Google wanneer je weet waar je mee bezig bent of het runnen ervan aan iemand anders uitbesteedt. Er zijn veel ondernemers die geen tijd hebben om hun Google Adwords campagne op de juiste manier te runnen. Je zult de statistieken constant in de gaten moeten houden en op basis hiervan je advertentie, zoekwoorden en landingspagina aanpassen. Wanneer je dit leuk vindt om te doen en hier graag meer over wilt leren, wordt de kans op succes groter (hangt natuurlijk ook van de concurrentie af). Maar wanneer je niet voldoende tijd hebt om een google adwords campagne zelf te runnen, dan is het wellicht een beter idee om voor Google Adwords uitbesteden te kiezen