Google Ads; uitbesteden of zelf uitvogelen?
Google Ads zijn tot op de dag van vandaag nog steeds een van de sterkste marketingtools. Als bedrijf actief op het internet ontkom je er niet meer aan. Daarom is het belangrijk dat het goed gebeurd, maar kun je het ook zelf? In deze blog lees je de voor- en nadelen van het zelf doen.
Zelf doen
Het zelf uitvoeren van de Google Ads kan een aantal grote voordelen met zich mee brengen. Het kan je een hoop geld besparen, er uiteraard de nodige kennis vereist, het uitbesteden van Google Ads kan erg kostbaar zijn. Wel is het zo dat tegenwoordig alle ins en outs over Google Adwords te vinden zijn op internet. Je kunt het dus best allemaal zelf doen. Dit kost echter wel een hoop tijd. Daar moet je je wel bewust van zijn. Ook ligt alle controle bij jezelf, merk je dat een advertentie aanslaat; dan kun je hier snel op schakelen. Slaat de advertentie niet aan, dan zet je hem net zo snel weer uit.
Uitbesteden
De voordelen van Google Ads uitbesteden is natuurlijk dat je specialistische kennis afneemt. Deze specialisten zijn op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de online marketing. Zij kunnen je vaak ook helpen verder helpen dan alleen de Google Ads. Het is voor de specialisten ook mogelijk om de Google Ads aan te laten sluiten op de customer journey. Dit zijn zaken die je met veel tijd, inzet en een beetje gevoel voor marketing ook kunt leren. Maar hou goed in het achterhoofd dat er dan tijd wegvalt voor andere belangrijke zaken waar jouw talent meer ligt.
Tot slot: maak een kosten en baten analyse. Levert het zelf doen van de Google Ads genoeg op? En raak je er niet te veel tijd aan kwijt? Maak een lijstje voor jezelf met de voor en nadelen.